For instance, "I acquire" is "j'acquiers" and "they will acquire" is "ils acquerront.". © 2020 Lawless French. You will also use the past participle for all subjects and that is acquis. That makes the word an easy one to add to your vocabulary. Similarly, the conditional verb mood is useful for those times when the action may or may not happen. This acts as a verb and can also be used as an adjective, gerund, or noun in certain circumstances. The other two forms may be useful as they both imply a degree of uncertainty to the action of acquiring. En plus d'un conjugueur de verbes, vous allez également y trouver un dictionnaire avec les définitions et synonymes de plus de 150 000 mots, des exercices, des traductions et les principales règles de grammaire du verbe et de la langue française. The challenge with acquérir is that it is an irregular verb. Grammar rules are there to help you to learn French.

Conjugate the French verb acquérir in several modes, tenses, voices, numbers, persons : indicative mode, subjunctive, imperative mood, conditional, participle form, … Likewise "you acquired" is " tu avez acquis.". Modèles de conjugaison du verbe français et verbes irréguliers. You can also choose to use acquérir in the imperative. To use it, you must use a conjugate of the auxiliary verb avoir. conjugaison de acquérir. ", How to Conjugate the French Verb "Acquérir" (to Acquire), ThoughtCo uses cookies to provide you with a great user experience. window.___gcfg = {lang: 'fr'};(function() {var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = true;po.src = 'https://apis.google.com/js/platform.js';var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(po, s);})(); Le Conjugueur is also available offline on. Rather than "tu acquiers," you can just use "acquiers. For acquérir, be careful to make a difference between noun acquis (avoir des acquis) and acquit from acquitter (par acquit). Conjugation | Rules | Exercise | Spelling | Forum | Number | Video, Accents: â    ä    à    é    è    ê    ë    î    ï    ô    ö    û    ç, j'acquierstu acquiersil acquiertnous acquéronsvous acquérezils acquièrent, j'ai acquistu as acquisil a acquisnous avons acquisvous avez acquisils ont acquis, j'acquéraistu acquéraisil acquéraitnous acquérionsvous acquériezils acquéraient, j'avais acquistu avais acquisil avait acquisnous avions acquisvous aviez acquisils avaient acquis, j'acquistu acquisil acquitnous acquîmesvous acquîtesils acquirent, j'eus acquistu eus acquisil eut acquisnous eûmes acquisvous eûtes acquisils eurent acquis, j'acquerraitu acquerrasil acquerranous acquerronsvous acquerrezils acquerront, j'aurai acquistu auras acquisil aura acquisnous aurons acquisvous aurez acquisils auront acquis, que j'acquièreque tu acquièresqu'il acquièreque nous acquérionsque vous acquériezqu'ils acquièrent, que j'aie acquisque tu aies acquisqu'il ait acquisque nous ayons acquisque vous ayez acquisqu'ils aient acquis, que j'acquisseque tu acquissesqu'il acquîtque nous acquissionsque vous acquissiezqu'ils acquissent, que j'eusse acquisque tu eusses acquisqu'il eût acquisque nous eussions acquisque vous eussiez acquisqu'ils eussent acquis, j'acquerraistu acquerraisil acquerraitnous acquerrionsvous acquerriezils acquerraient, j'aurais acquistu aurais acquisil aurait acquisnous aurions acquisvous auriez acquisils auraient acquis, j'eusse acquistu eusses acquisil eût acquisnous eussions acquisvous eussiez acquisils eussent acquis. Choose the correct answer from the list below: French conjugation is available on your mobile iPhone, iPad and Android. The French verb acquérir looks very similar to its English meaning "to acquire." This is particularly true for the passé simple and imperfect subjunctive, which are primarily used for formal writing. However, it does use the same endings as conquérir and it will be helpful to study the two together. The subjunctive verb mood is used when there is a level of uncertainty. The passé composé is a common way to express the past tense in French. A1 | A2 | B1 | B2 | C1    Find your level. Avec la Conjugaison du Monde.fr, le verbe acquérir n'aura plus de secrets pour vous. For example, "we acquired" becomes "nous avons acquis" in the passé composé. You will have to rely on your memory instead of any set rules. Conjugaison verbe acquérir à tous les temps et modes. Conjugaison du verbe acquérir Verbe du 3ème groupe - Le verbe acquérir est transitif direct Le verbe acquérir peut se conjuguer à la forme pronominale : s'acquérir Le verbe acquérir … Click to share on Facebook (Opens in new window), Click to share on Pinterest (Opens in new window), Click to share on Reddit (Opens in new window), Click to share on Twitter (Opens in new window), Click to share on WhatsApp (Opens in new window), Click to email this to a friend (Opens in new window), Click to share on LinkedIn (Opens in new window), Click to share on Pocket (Opens in new window), Click to share on Tumblr (Opens in new window). Auxiliaires être et avoir. If you love it, please consider making a one-time or monthly donation. Share: Click to share on Facebook (Opens in new window) Click to share on Pinterest (Opens in new window) Click to share on Reddit (Opens in new window) Click to share on Twitter (Opens in new window) Click to share on WhatsApp (Opens in new window) Your support is entirely optional but tremendously appreciated. For acquérir, be careful to make a difference between noun acquis (avoir des acquis) and acquit from acquitter (par acquit). Le Conjugueur is dedicated to French conjugation. You will also use the past participle for all subjects and that is acquis. Sorry, your blog cannot share posts by email. Acquérir is an irregular -ir verb. La conjugaison va vous aider à conjuguer correctement plus de 9 000 verbes de la langue française.
Conjugation model for verbs in quérir. All rights reserved. To use it, you must use a conjugate of the auxiliary verb avoir.
Cherchez la traduction du verbe acquérir en … When using the imperative, you can leave out the subject pronoun. This means that it does not necessarily follow a pattern. The passé composé is a common way to express the past tense in French. Le verbe acquérir peut se conjuguer à la forme pronominale: S'acquérir La voix passive peut être utilisée pour le verbe acquérir car celui-ci est de type transitif direct. To transform acquérir into the present participle, simply change the -ir to -ant and you have acquérant. Conjugation model for verbs in quérir.